10:e löpturen!

Vet ni vad! Jag är på gång igen! I morse sprang jag 10:e löpturen sen Albin föddes! och kom 8 km (även om en del av det såklart var gång)!
 
Jag körde mycket aktiveringsövningar, knip, styrka, balans osv för att få springa och när han var 3 månader vågade jag mig på första turen. Men du hade jag sprungit lite små korta backar under våra promenade roch promenerat väldigt mycket i vår. Första turen gick jag 1 minut och sprang 1 minut och upprepade det tills jag inte orkade hålla rätt teknik mer och då gick jag resten. Var kanske ute en kvart? Kände av mitt knä, så har fått börja göra mina vanliga prehab-övningar igen. Sen har jag ökat hur länge jag har sprungit. Det känns förvånansvärt bra att springa, fast jag tappar hållning och core/bäcken om jag springer längre intervaller, men med gångvila emellan går det bra! Kondisen är inte den begränsande faktorn, utan knät och att jag tappar löpteknik/hållning/aktivering. men jag har ju å andra sidan promenerat hur mycket som helst i vår och inslag av backspurtar i promenader osv. Nu har jag dock haft paus några veckor pga att jag tagit bort två födelsemärken som satt dumt till och ville riskera att de gick upp.
 
Firade detta 10:epass med ett "riktigt" intervallpass; uppvärmning, löpskolning, intervaller och nervarvning. Pulsklocka och allt. Wow, vad längesen och wow så kul! Lite lite känningar i högra knäet (från igår då jag gick mycket väldigt mycket med Albin i sjal och förrgår var jag på gympapass i parken). Känner inte av det medan jag springer, men några timmar efter, speciellt om jag ska ner på huk.
 
Körde uppvärmning 5 min, löpskolning 5 min, 6x4 min löpning (lyckades hålla alla under 5-min-tempo utom första) med 2 min gåvila mellan, 5 min nervarvning. Såhär snygg blev pulskurvan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0