Yaro La Vita Dash Grad Bourette

Och hej och välkommen till samlingen, min fina Yaro La Vita Dash Grad Bourette! En riktig sommarsjal på flera sätt och vis! Det är en sjal från Yaro, i stl 5, som är gjord av 60% bomull och 40% bourettesilke.
 
Jag kunde inte hålla mig när vi hämtat den utan vi satte oss i gräset, Albin, Emi och jag och öppnade packet och myste en stund. Jag var lite nervös att köpa en sjal som jag aldrig känt på nån liknande, men den känns precis så bra som jag hade hoppats på! Den känns väldigt tunn och mjuk, samtidigt som den är stark och väldigt greppig. Gissar att det är silket kombinerat med vävsättet som ger den dessa fina egenskaper. Dock har silke en väldigt speciell lukt, hoppas den släpper med tiden. Färgerna är riktigt starka och helt fantastiska. Längden på en 5:a (4.2 meter) är super för mig och Albin (i den storleken vi är nu i alla fall), då det funkar för alla knyt jag gör oftast (Rygg med tibetanskt avslut, Kangaroo, och ibland blir det Fwcc).
 
Det blev ett ryggknyt direkt och den är kändes fantastisk till just ryggknyt redan första försöket! Tunn och smidig gjorde det lätt att dra svansvarna dit man ville ha dem, och den la sig fint på axlarna. Provade knyta Kangaroo sen, men det var lite svårare faktiskt pga att den är dels så tunn att den känns fladdrig när jag skulle försöka lägga den rätt över axlarna, och dels så greppig (dvs typ sträv och inte glidig) så det var inte är så lätt att få tyget löpa smidigt när det var vikt på axlarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0