Kortsjal från Little Frog

Nu har jag köpt mig en luftig vävd kortsjal!
 
 
Detta är en Linen Beryl från polska märket Little Frog. Denna är maskinvävd med 60% bomull och 40% lin (eko-certifierade material), 200 gsm (grams per square meter), storlek 4 = 3,6 meter, 70 cm bred med diagonalskurna ändar. Bäst att skriva ner det medan jag har det!
 
Jämfört med min fina långsjal, Girasol, så är denna betydligt kortare. Denna räknas som kortsjal. Då den är lin-blandning och lägre gsm (=lättare och tunnare) så hoppas jag på att den är svalare samt smidigare att ta med sig. Detta är ett betydligt billigare märke, och den är inte heller inbruten (dvs mjuk). Det märks! Jag blev förvånad över hur stor skillnad det är, min Girasol är fantastiskt mjuk och gosig och lätt att använda i jämförelse. Hoppas att denna mjuknar till sig. =)
 
Tips: Spana in min katergori "Nära barn" så finns det fler inlägg om bärande och sjalar. T.ex. min Girasol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0