Fikabloggning.

Idag är vi fyra pers i vår korridor (istället för ca 30), så det är så tyst och segt. Inga kul fikapauser där alla försöker klämma ihop sig och vara med. Jag tar paus från mina planprojekt denna veckan och jobbar med bomässan och tillgänglighet och bläddrar nu en bok om tillgänglighet och estetik och goda exempel. Läste något tänkvärt nyss:
 
"Badrummet kan vara som ett riktigt bostadsrum, ett rum för rekreation. Hygien och kroppens vård där värda ett bättre öde än att hamna i ett trångt mörkt utrymme, som ett nödvändigt ont. De första stegen om morgonen går till badrummet. Vackra material, rikligt med ljus och armbågsutrymme kan ge lust och energi inför dagen."
(källa: Lidmar, Karin, Tillgänglighetens estetik: bostäder, Svensk byggtjänst, Stockholm, 2002)
 
 
Jag trivs bra i min lägenhet här i Linköping, men badrummet är verkligen trångt, mörkt och utan utrymme för armbågar (jag öppnar badrumsdörren när jag ska borsta håret!).
 
Påminn mig om det om jag någon gång bygger mig ett hus.=) Men att försöka hitta saker i vardagen som ger en energi kan man ju börja leta efter redan nu, kan behövas tysta ensamma regniga dagar som denna! 
 
 
Plockade en random bild från en blogg. Den är visst från Österlen, tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0