Bo hållbart? Tänk framtid, helhet och gemensamt!

Det där med byggemensaker gillar jag. Man bygger ett hus ihop med några andra. Ofta är byggemenskaper nischade på åt sätt, kanske mycket miljötänk och/eller mycket gemensamma ytor och/eller någon annan kul idé. Om jag skulle lyckas hitta rätt gäng och rätt plats skulle jag gärna vara med i en.
 
Sydöstran i Karlskrona håller på med en serie om medborgarnas tankar om staden i framtiden. Idag var miin mamma med. Hon har kommit mycket mycket längre i tankarna än vad jag har när det gäller byggemenskaper. Hon har hittat börjat till ett grymt gäng och klurat på det där med plats.
 
Så mycket smart hon tänker och har med sig när hon tänker boende. Och så tänker hon framtid, helhet och på andra. Om vart vi är på väg och vad vi kan komma att sakna. Och vilken härlig inställning till andra människor. Tänk vilken förebild jag har till morsa!
 
Jag kan tyvärr inte länka till artikeln, den är för PLUS-medlemmar. Hoppas det går att läsa.
 
Men hennes hemsida hittar ni här: www.agilis.nu
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0